slovnik

Vnitřní meditace

1. Vnitřní meditace je vědecký systém získávání informací.

2. Když se mudrc ponoří do meditace, to, co hledá, jsou informace.

3. Meditace je denním chlebem moudrých.

4. Meditace má různé kroky.

  1. ásana (držení těla)
  2. pratjahára (klidná mysl)
  3. dhárana (vnitřní koncentrace)
  4. dhjána (vnitřní meditace)
  5. samádhi ​​(extáze)

5. Za prvé, musíme umístit své tělo do velmi pohodlné polohy.

6. Před zahájením koncentrace, musíme uklidnit mysl, to znamená, že musíme odstranit každou myšlenku z naší mysli.

7. Poté, co dosáhneme předchozí kroky, přistoupíme ke krokům dhárana, dhjána a samádhi.

8. Každý, kdo následuje cestu džňána jógy, se přetvoří na Sannyasina myšlení.

9. Nejdříve soustředíme mysl na fyzické tělo. Pak, po hlubokém meditovaní nad povahou tohoto úžasného vozu, ho z mysli odstraníme tím, že řekneme, "já nejsem fyzické tělo."

10. Pak se soustředíme na éterické tělo, které odstraníme tím, že řekneme, "já nejsem éterické tělo."

11. Poté, meditujeme nad astrálním a mentálním tělem.

12. Astrální a mentální tělo, jsou dva sloupy chrámu, které spočívají na krychlovém kameni jesodu. Tento krychlový kámen je éterické tělo. Učedník musí projít mezi těmito dvěma sloupy chrámu.

strom-zivota-tela

13. Tyto dva sloupy jsou Jachin a Boaz - jeden černý a druhý bílý.

14. Na těchto sloupech je ohnivými znaky napsané slovo INRI.

15. Toto slovo INRI je heslo, které nám dovoluje projít mezi dvěma sloupy chrámu, abychom mohli fungovat ve světě mlhy ohně bez jakýchkoli materiálních vozidel.

16. Učedník bude nad těmito dvěma sloupy, které jsou astrálním a mentálním tělem, hluboce meditovat. Učedník bude hluboce podřimovat a zároveň si v mysli zpívat mantru INRI, prodloužením zvuku každého písmene tím, že se bude snažit napodobit pronikavý zvuk lesních cvrčků, dokud tento zvuk nedosáhne, dokud písmena nebudou znít stejným pronikavým zvukem, zvukem syntézy, jako prodloužené "S, "takto:

Ssssssssssssssssssssssssssssssss......

17. Je třeba, abychom se ztotožnili s tímto sykavým velmi pronikavým zvukem, podobnému nejvyššímu tónu, jaký může vydat kvalitní flétna.

18. V dobách vznešeného Říma za vlády Césara, se cvrček považoval za posvátného a prodával se v zlatých klecích za velmi vysoké ceny.

19. Pokud máme možnost mít toto malé stvoření v blízkosti uší a budeme nad tímto zvukem hluboko meditovat, pak tento pronikavý tón, co cvrček vydává, probudí v našem mozku stejný zvuk.

20. Pak můžeme v astrálním těle při plném vědomí vstát z postele a nasměrovat si to do gnostického kostela.

21. Toto je jemný hlas, o kterém se zmínil Apollónios z Tyany. Toto je tichý, jemný hlas, který Eliáš slyšel ve vchodu do jeskyně.

22. Přečtěme si některé verše z Bible:

Hospodin řekl: „Vyjdi a postav se na hoře před Hospodinem.“ A hle, Hospodin se tudy ubírá. Před Hospodinem veliký a silný vítr rozervávající hory a tříštící skály, ale Hospodin v tom větru nebyl. Po větru zemětřesení, ale Hospodin v tom zemětřesení nebyl.

23. Po zemětřesení oheň, ale Hospodin ani v tom ohni nebyl. Po ohni hlas tichý, jemný.

24. Jakmile jej Elijáš uslyšel, zavinul si tvář pláštěm, vyšel a postavil se u vchodu do jeskyně. Tu mu hlas pravil: „Co tu chceš, Elijáši?“ – 1. Královská 19:11-13

25. Dřímající učedník bude hluboce meditovat nad černým sloupem (astrální tělo) a bude se snažit slyšet tichý, jemný hlas, zatímco bude říkat, "já nejsem astrální tělo."

26. Učedník pak bude meditovat nad bílým sloupem (mentální tělo) a bude se snažit slyšet ten tichý, jemný hlas, slaboučký hlas, podstatu INRI, sykavku "S," pronikavý zvuk lesních cvrčků. Následně, aby se zbavil mentálního těla, řekne, "já nejsem mentální tělo," zatímco se snaží upadnout do hlubokého spánku.

27. Nyní učedník soustředí celou svou mysl na svou vůli a zbaví se těla vůle tím, že řekne, "já nejsem ani vůle."

28. Nyní učedník soustředí celou svou mysl na své vědomí, na Budhi (tělo vědomí) a zbaví se ho tím, že řekne, "já nejsem ani vědomí."

29. Nyní se učedník soustředí na svého Nejvnitřnějšího, snaží se upadnout do hlubokého spánku, zaujme zcela dětský postoj, a řekne: "Já jsem Nejvnitřnější, Já jsem Nejvnitřnější, Já jsem Nejvnitřnější."

30. Učedník se bude snažit jít ještě hlouběji do hlubin spánku a řekne, "Nejvnitřnější je jen dítě vnitřního Krista."

31. Učedník bude hluboce meditovat nad vnitřním Kristem.

32. Nyní by měl být učedník absorbován ve vnitřním Kristu. Učedník je absorbován v Něm, v Něm, v Něm.

33. Nyní si učedník řekne: "Já jsem On, já jsem On, já jsem On."

34. Mantra Pander nám umožní ztotožnit se s naším vnitřním Kristem, a tak jednat jako Kristus ve vesmíru Pleromy.

35. Učedník se ponoří do hlubokého spánku, protože spánek je most, který nám umožňuje přejít z meditace do samádhi.

36. Existuje mnoho typů samádhi: astrální samádhi, mentální samádhi, příčinná samádhi, samádhi ve vědomí, samádhi v Nejvnitřnějším a samádhi ve vnitřním Kristu.

37. V první samádhi, vstoupíme jen do astrální roviny. Ve druhém typu samádhi, se vznášíme s mentálním tělem po celém prostoru.

38. Ve třetím typu samádhi, ve světě vůle, fungujeme bez jakéhokoliv typu materiálního vozidla/těla. Ve čtvrtém typu samádhi, se vznášíme s budhickým tělem po celém prostoru.

39. V pátém typu samádhi, ve světě mlhy ohně, se můžeme uvnitř Nejvnitřnějšího pohybovat bez jakéhokoliv typu materiálního vozidla/těla.

40. V šestém typu samádhi, můžeme fungovat ve vnitřním Kristu.

41. Pro velkých mistrů samádhi existuje dokonce i sedmý typ. V této samádhi, můžeme navštívit jadérka, na nichž je založen celý vesmír. Tyto jadérka, alegoricky řečeno, jsou otvory, skrze které můžeme pozorovat úžasnou majestátnost Absolutna.

Ať je s vámi Otcův mír.

Konec

Tato kapitola je z knihy "Kundaliní jóga," napsaná Samaelem Aun Weorem